Ostržek 14

KOTIČEK DOBRE PRAKSE   KNJIŽNI KVIZ NA OŠ GUSTAVA ŠILIHA LAPORJE   V lanskem šolskem letu smo na OŠ Gustava Šiliha Laporje izvedli ob zaključku bralne značke izjemno uspešen knjižni kviz, v katerem so sodelovali vsi učenci od 1. do 9. razreda. Kako je potekal? PripravaVsak razred je izbral ekipo treh predstavnikov, ki ga je zastopala na kvizu. Ekipa si je izbrala svoje ime in v povezavi s tem imenom so razredi v času priprave na kviz sestavili svoj slogan, razredno himno, geslo, oblikovali znak, grb itd. Vodja kviza je določil, kako naj bo urejen prostor, kjer bo potekal kviz – kje naj bodo postavljene mize za komisijo, za tekmovalce, kje sedijo ostali učenci, kateri od članov komisije bo zapisovalec. Vodje kviza so v zaprti kuverti prejeli vprašanja in rešitve, en zapisnik kviza ter po pet kartončkov za vsako ekipo (odgovori A, B, C + dva OSTRŽKA za pomoč – posvet s sošolci). Vsaka ekipa je imela kartončke v svoji barvi. IzvedbaTekmovalne skupine so dobile po en komplet kartončkov z oznakami A, B, C in dva kartončka OSTRŽEK. Vodja kviza je vsako vprašanje glasno dvakrat prebral. Šele ko je dal znak (pet sekund po prebranem vprašanju), so lahko učenci dvignili kartončke. OSTRŽEK je bil pomoč, ki ga je lahko skupina uporabila dvakrat. Učenci, ki so pri določenem vprašanju uporabili OSTRŽKA, so morali z dvigom kartončka OSTRŽEK in glasnim klicem na pomoč: »Ostržek!« še pred potekom petih sekund to sporočiti vodji kviza. Na posvet s sošolci je lahko šel samo en tekmovalec na znak vodje kviza. Na voljo je imel 40 sekund časa. Ostale ekipe so ostale na tekmovalnem mestu in niso smele kontaktirati s sošolci. Nato so vse skupine hkrati na znak dvignile svoje odgovore. OSTRŽKA, ki ga je skupina že porabila, so izročili vodji kviza. Zapisnikar je vodil evidenco pravilnih odgovorov oziroma zbranih točk in porabo OSTRŽKOV za vsako ekipo posebej. Zmagala je ekipa, ki je zbrala največ točk. Za vsako triado je bilo pripravljenih 15 vprašanj s področja knjig, književnosti in bralne značke. Dodanih je bilo še šest bonus vprašanj, ki so bila namenjena le za primer, da bi imeli dve ekipi enako število točk in bi z dodatnimi vprašanji določili zmagovalca (vsaka ekipa bi dobila dodatna tri vprašanja). Na svečani razglasitvi zmagovalcev v šolski telovadnici so člani zmagovalne ekipe prejeli knjižno nagrado, drugouvrščena in tretjeuvrščena ekipa pa tolažilno nagrado. EvalvacijaV kvizu so učenci zelo uživali, o čemer je pričalo burno navijanje učencev za svoje razrede. Sama priprava na knjižni kviz je bila zelo obsežna, saj je bilo potrebno pripraviti vprašanja, kartice in še kaj. Učenci so znali odgovoriti na skoraj vsa vprašanja, zmagovalci pa so postali s pomočjo dodatnih vprašanj, kar je pričalo o primernosti vprašanj posamezni razvojni stopnji. Učitelji so zelo dobro motivirali učence, učenci pa so se izkazali s poznavanjem knjig in kulturnim navijanjem za svoje tekmovalce. Alenka Fidler in Danica Š. Novosel, OŠ Gustava Šiliha Laporje