Ostržek 34

USTVARJALNICA   Veseli smo, da vam je nova rubrika spletnega časopisa všeč in da ste pripravljeni sodelovati pri njenem nastajanju! Na Društvo Bralna značka je namreč spet prispelo nekaj prispevkov pridnih in ustvarjalnih učencev ter prizadevnih in domiselnih strokovnih delavcev, ki jih tudi tokrat z največjim veseljem objavljamo in vam ob tej priložnosti čestitamo ob vaših neverjetnih dosežkih! Nadaljujemo septembra, tako da se že konec avgusta priporočamo za materiale, ki pri vas morebiti nastajajo v mesecu juniju ali drugih poletnih mesecih. Kot doslej jih pošljite na naslov info@bralnaznacka.si in s pripisom »Za Ustvarjalnico«.   Hvala za vse in veliko dobrih idej tudi v prihodnje! Vseh vaših pobud bomo zelo veseli.   Uredništvo spletnega Ostržka   Tokratni prispevki: OŠ dr. Ljudevita Pivka Ptuj Jasna Veber Zazula, prof. lik. um.: O NAŠEM PLESNO-TOLKALSKEM PRVENCU  JURI MURI V AFRIKI   Na osnovni šoli dr. Ljudevita Pivka Ptuj na Ptuju se nadvse radi prepuščamo raznovrstnim ustvarjalnim avanturam. Največkrat se pustimo ujeti čarobnosti najlepših pravljic in čudežnih zgodb, ponavadi literarnih presežkov otroških in mladinskih avtorjev, zato seveda ni šlo brez večne pesnitve slovenskega avtorja Toneta Pavčka, Juri Muri v Afriki.   Z radoživim fantom Jurijem in njegovimi afriškimi prijatelji smo se družili večji del leta v različnih oblikah. Znamenito pesnitev smo obdelali z vidika različnih področij. Sprva smo jo poskušali začutiti z literarnega in likovnega vidika. Spoznanja, do katerih smo prihajali, smo sproti spletali v enovito celoto. Začeli smo oblikovati niz glasbenih inštrumentov iz odpadnih kovinskih posod, pločevink in sodov. Z izostrenim čutom za likovnost smo jih predelali v lične instrumente in jim z izvirnimi vzorci afriške kulture vtisnili svojstveno noto. Pričeli smo nanje igrati in zvoki naših tolkal so kmalu našli komplement v gibu. Na afriški avanturi se nam je tako pridružila skupina plesalk in rodil se je Juri Muri v Afriki. Sledili smo ritmu srca in v skupnem sožitju rastoči ideji. Dali smo ji krila. Večplasten razvoj dela nas je med nastajanjem predstave svojstveno povezoval in ustvarjal edinstvene pogoje za uresničitev čudovite čutne plesno-tolkalne predstave. Oblikovali smo jo trije mentorji in 18 učencev nižjega izobrazbenega standarda (od tretjega do devetega razreda) ter učenci oddelkov vzgoje in izobraževanja (OVI). Predstava je v celoti nastajala v okviru šolskih interesnih dejavnostih: pri plesno-ritmičnih, likovnih in tolkalnih vsebinah. Pri konstruiranju plesne predstave smo izhajali iz notranjih ritmov in edinstvenih interpretacij posameznikov, ki so v okviru izbrane zgodbe nadgrajevali osnovno koreografijo. Učence smo spodbujali k izražanju čustev in k njihovem lastnem dojemanju sveta ter odnosa do drugih. Vsak učenec si je izbral lik in po svojem občutku prikazal značilnost gibanja po prostoru. Učence je pri tem navdihovala glasba in hkrati vsebina pesnitve. Prelevili so se v like afriških živali (opic, krokodilov, žirafe, zebre, slona, noja …), domorodcev ter v razposajene plesne igrarije otrok znotraj same koreografije. Tolkalna zasedba petih fantov, ki so v posameznih segmentih plesno predstavo oplemenitili s temperamentnimi afro-ritmi unikatnih instrumentov, je gibalno dogajanje na odru popestrila ne zgolj z glasbenega, temveč tudi s scenskega vidika, saj niti videza tolkal niti vzorčne barvitosti kostumov nismo prepustili naključju. Vse kostume domorodcev, like vseh afriških živali in ostale scenske elemente so pod mentorskim vodstvom oblikovali in poslikali učenci sami. Mentorsko delo je temeljilo na uporabi sodobnih metod in smernic. Uporabljali smo individualne pristope, ki usmerjajo k prilagajanju posameznikom, njihovim značajskim lastnostim ter k iskanju in razvijanju posameznikovih močnih področij. Uporabili smo vse pristope, s katerimi smo lahko spodbujali optimalen plesno-ritmični razvoj posameznikov. Sodelovanje smo gradili na principu medpredmetnega povezovanja. Medsebojna podpora, prepletanje idej in izhajanje iz bogatih notranjih vsebin samih učencev pa je tisto, čemur se tudi sicer s srcem predajamo in kar nas vedno znova napolnjuje, nagrajuje z uspehi in nam polni jadra za nove plesne podvige.   Številne predstavitve plesno-tolkalske predstave Juri Muri v Afriki so bile nastopajočim učencem v veliko čast in priznanje za njihov trud. S predstavo smo se širši publiki predstavili v okviru Območnega srečanja plesnih skupin Pozdrav pomladi, na državni reviji Zapojmo, zaigrajmo, zaplešimo, na veliki ptujski Pustni povorki in na različnih šolskih prireditvah. Za predstavo smo prejeli mnoga priznanja s strani različnih strokovnjakov. Čeprav je od zadnje ponovitve minilo poldrugo leto (trenutno se predstavljamo s plesno-tolkalno predstavo Snežna kraljica), bi nam bila ponovna oživitev Jurija Murija v veliko veselje, če bi nas želeli videti v živo, morda v okviru katere od vaših prireditev Društva Bralna značka Slovenije.   MENTORJI PREDSTAVE: Koreografija in izbor glasbe: ravnateljica Dragica Emeršič, prof. def. Plesno-ritmične vaje: Tomaž Valenko, prof. šp. vzg. Kostumografija, scenografija in tolkala: Jasna Veber Zazula, prof. lik. um.       OŠ heroja Janeza Hribarja Stari trg pri Ložu Leonida Zalar, knjižničarka: S KNJIGOSREČO OKOLI SVETA    S knjigosrečo okoli sveta smo opravili čudovito popotovanje, ki je potekalo od 21. marca do 10. maja. Z branjem smo začeli zaposleni po šolskem zvočniku, vzgojiteljice v skupinah, učitelji pri urah … V razredih so potekale razredne bralnice, ilustriranje pesmi in različna poustvarjanja. V knjižnici je knjižničarka pripravila tudi izobraževalno pravljično popotovanje za vzgojiteljice vrtca in učiteljice 1. triade na temo pripovedovanja pesmi in pravljic ter poustvarjanja.   Učenci 3. razredov so v okviru KIZ-a doživeli ljudsko pesem Desetnica kot pravljico in kot pesem. Besedilo so nato dramatizirali in nastala je predstava Desetnica, s katero so se predstavili ob zaključku bralne značke. Na branje učiteljev po šolskem zvočniku so se učenci, ki so prav tako želeli brati pesmi, množično odzvali, tako da so nato pod vodstvom knjižničarke vsak dan brali učenci iz različnih razredov. Ob tem je nastal čudovit recital učencev osmih in devetih razredov, ki so tudi s tem popestrili zaključek bralne značke. Na zaključku bralne značke (25. 4. 2013) smo gostili pesnika in pisatelja Matjaža Pikala. Imeli smo se čudovito. Dan je bil prežet s pesmijo, poustvarjanji, dramatizacijami.  Pesmi pa so še in še deževale. Odločili smo se, da jih ponesemo med krajane. Nastala je predstava Pesem, podaj mi roko, na kateri so se predstavili učenci od 2. do 9. razreda, pa tudi učitelji, ki so skupaj s hišnikom zapeli dve njegovi pesmi in pripravili čudovit recital. Obiskovalci so s solznimi očmi odhajali iz Kulturnega doma Stari trg. Hkrati je bila to tudi dobrodelna prireditev za nagradni izlet zlatih bralcev.   Več si lahko ogledate na spletni strani: http://www.oshjh-staritrg.si/knjiznica/novice-dogodki-knjiznice/127-dobrodelna-prireditev-za-obcane    Leonida Zalar   Učenci drugega razreda   Nastop učencev   Recitacija učencev   Recitacija učencev   OŠ Trbovlje: Ustvarjanje z Juri Murijem učenci 1.b , razredničarka Branka Rugelj in vzgojiteljica Jožica Teržan Jenko   Učenci 1.b OŠ Trbovlje so prejeli darilno slikanico Juri Muri v Afriki. Skupaj z učiteljico in vzgojiteljico so prebrali pesnitev in ob njej uživali. S pomočjo predlaganih vprašanj so jo uspešno obnovili. Po branju so učenci spoznavali Afriko še v naslednjih dejavnostih: - ogledali so si video posnetke, ki prikazujejo afriške vasi in njihove prebivalce,   afriške  obredne plese in  oblačila in si tako še  lažje predstavljali, kam je šel Juri Muri - ob glasbi Spirit of Africa so v mislih tudi sami odpotovali v Afriko - poslušali so kratke odlomke afriških pesmi in spoznali afriško pravljico Kaj je najboljše - naučili so se pesem Zimba, zimba, zaja (Južnoafriška ljudska, prepesnila Albinca Pesek), ob    njej  plesali in igrali na palčke in boben - iz papirnatih krožnikov so z navdušenjem izdelovali  afriške ogrlice (ustvarili so  zanimive afriške   vzorce in jim dodali  koralde)  in pripravili zanimivo razstavo; ugotovili so, da se je Juri Muri res   zmotil, ko je mislil, da se črnci ne umivajo, saj so njihova oblačila zanimiva, radi se uredijo in   okrasijo celo z nakitom - afriške živali so spoznavali še ob slikanici Lile Prap Zakaj? in jih tudi naslikali Potovanje v Afriko  z Jurijem Murijem je bilo zabavno, poučno in ustvarjalno. Ustvarjali bi lahko še in še...         OŠ Trbovlje Učenci 1.a razreda, učiteljica Špela Slanšek in vzgojiteljica Irena Vidmar   Smo učenci 1.a razreda Osnovne šole Trbovlje. Prebrali smo slikanico Juri Muri v Afriki, jo ilustrirali, odgovarjali na vprašanja ob besedilu, raziskovali kje je Afrika, spoznavali živali,ki prebivajo v njej, poslušali afriške pesmi in izdelovali afriške bobne. Ob tem so nastale fotografije, ki vam jih pošiljamo in vas lepo pozdravljamo.           OŠ Dobravlje, Podružnična šola Šmarje Pod mentorstvom razredničarke Vanje Rušt               OŠ Milana Šuštaršiča Poslala knjižničarka Nataša Vršič   Z Jurijem Murijem v Afriko in nazaj   V mesecu maju smo v sklopu »branj«, kjer dajemo poudarek na razumevanju besedila in estetskemu podoživljanju prebranega, v štirih oddelkih (2. in 3. razred) z  Jurijem Murijem odpotovali v Afriko. Največ smo se pogovarjali o dečku, ki se ni hotel umivati, o tam živečih živalih, privoščili smo si »potovanje« v Afriko in po njej, spoznavali domačine. Zgodilo se nam je prav vse, o čemer govori Pat Mora v letošnji poslanici ob Mednarodnem dnevu knjig za otroke Pri delu smo se seznanjali z referenčno literaturo in pregledovali periodični tisk z naravoslovno tematiko. Vtise vsega doživetega so učenci strnili z likovnimi izdelki.