Ostržek 30

PREDSTAVLJAMO KNJIGO   Sonja Pečjak, Ana Gradišar: Bralne učne strategije, Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2012. Trda vezava, 424 str.  ISBN: 978-961-03-0047-2 Cena: 35,00 Eur   Strokovna monografija Bralne učne strategije je temeljno delo za vse, ki se ukvarjajo s spodbujanjem bralne pismenosti in razvijanjem kompetence učenje učenja. Gre za drugo, razširjeno in dopolnjeno izdajo knjige, v kateri so temeljito prenovljena in z novejšimi spoznanji stroke posodobljena predvsem prva štiri poglavja. Ta poglavja predstavljajo teoretično izhodišče in okvir za razumevanje poznejših poglavij, v katerih so predstavljene posamezne bralne strategije. Knjiga je opremljena z imenskim in stvarnim kazalom ter z obsežnim seznamom virov in literature. Ključni pojmi, ki jo označujejo, so kompetenca učenje učenja, motivacija in samoregulacija učenja, učne strategije in bralne učne strategije, raziskave s področja učenja, bralne učne strategije pred, med in po branju – tudi na ravni konkretnih besedil, kompleksne učne strategije ... Posebna pozornost je namenjena novejšim raziskavam motivacije za branje kot enega najpomembnejših dejavnikov za spodbujanje bralne pismenosti pri učencih. Knjiga je namenjena pedagoškim delavcem v najširšem smislu, tudi študentom – bodočim učiteljem, zlasti učiteljem na vseh stopnjah izobraževanja, svetovalnim delavcem, pa tudi staršem, da bi lahko bolj učinkovito pomagali otrokom pri učenju.   Priporočamo!