TINA BILBAN

 

BilbanT.

 

Rojena v Ljubljani, 1983

 

literarna kritičarka, urednica, pisateljica, prevajalka, raziskovalka

 

e-naslov: tinabilban@gmail.com

 

Od nekdaj me zanimajo vprašanja, kjer se srečujejo literatura, filozofija in znanost. Najprej sem se z njimi ukvarjala predvsem kot raziskovalka (npr. v doktorski dizertaciji na temo časa pa v raziskovalni skupini na Inštitutu za kvantno optiko in informatiko na Dunaju), v zadnjem obdobju pa se s temi in drugimi vprašanji spopadam predvsem na polju mladinske književnosti. Delujem kot  literarna kritičarka, urednica, prevajalka in promotorka branja, dejavna predvsem v Mednarodni zvezi za mladinsko književnost IBBY. Še posebej pa me ta vprašanja zanimajo, ko stopim v pisateljske čevlje. S poučnimi knjigami poskušam razpreti in spodbuditi premislek o svetu, ki nas obdaja, pa naj gre za knjige, namenjene starejšim (mladim) bralcem (50 abstraktnih izumov, Čudni kvantni svet), malo mlajšim (Kaj sploh je to?) ali najmlajšim bralcem (slikanica Kaj misliš, kdo?), nenazadnje pa ti razmisleki soustvarjajo tudi svet mojih leposlovnih del, tistih za odrasle in tistih za mlade bralce (Ive ni).

 

 

Nagrade

 

50 abstraktnih izumov: nagrada za najbolje oblikovano knjigo 33. Slovenskega knjižnega sejma (2019) v kategoriji poljudne knjige.

 

Vse moje knjige za mlade bralce so prejele znak kakovosti zlata hruška.

 

 

Izbor literature

 

50 abstraktnih izumov, ilustracije Ivan Mitrevski, Miš, 2017 (izšla tudi v zbirki Zlata bralka, zlati bralec, 2023).

Kaj sploh je to?, ilustracije Ivan Mitrevski, Miš, 2019.

Kaj misliš, kdo?, ilustracije Ivan Mitrevski, Miš, 2021.

Čudni kvantni svet, ilustracije Izar Lunaček, Miš, 2021.

Ive ni, ilustracije Igor Šinkovec, Miš, 2024.


Prevodi:

Jennifer N. R. Smith: Svetlikanje. Divja čudesa bioluminiscence, Miš, 2024.

Idan Ben-Barak & Julian Frost: Aaa! V tebi je okostnjak, Miš, 2020.

Reeve Lindberg: Babica moja pogosto pozabi, 2015.

 

 

Program za otroke in mladino

 

1. triletje:
Ob slikanici Kaj misliš, kdo? se sprašujemo, kdo je glavni, hiter, zelen, živ ... Kaj sploh pomeni biti bolan ali zelen? Zabavamo se ob prevedenih poučnih slikanicah, si postavljamo vprašanja.


2. triletje:

Tudi pri nekoliko starejših bralcih lahko led prebijemo s slikanico Kaj misliš, kdo?, ob igroknjigi se odprejo številna vprašanja: kaj sploh pomeni biti prvi, bolan… Njihovi starostni skupini je sicer namenjena predvsem knjiga Kaj sploh je to?. Preberemo kakšen odlomek, se pogovarjamo o tem, kako sami razumejo različne v knjigi predstavljene pojme (otrok, ljubezen, smeti, begunec ...).

Pogovarjamo se o knjigi Ive ni, morda preberemo kakšen odlomek. Če otroci knjigo že poznajo, sledi pogovor o temah, ki jih knjiga odpira.

Pogovarjamo se o nastajanju knjige, o vlogi pisatelja, ilustratorja, urednika, prevajalca, pogledamo si kakšno od del, ki sem jih uredila, se spoznamo z uredniškim delom …


3. triletje in srednješolci:

Z zainteresirano skupino starejših mladih bralcev lahko izpeljemo bolj poglobljen pogovor o izbranih pojmih (npr. iz knjige 50 abstraktnih izumov ali pa onkraj tega okvirja), o vlogi filozofije/kritičnega mišljenja, o pomenu branja in knjig. Lahko pripravim kratko predstavitev, ki ji sledijo vprašanja, ali pa (še bolje!) učenci/dijaki pripravijo pogovor.

Pogledamo si katero od del, ki sem jih uredila, kako se prvi zasnutki spreminjajo in pričenjajo dobivati končno obliko; kaj vse zajema delo urednika, pogovarjamo se o tem, kako nastane knjiga, kdo vse pri tem sodeluje in kako.

 

Program se lahko prilagodi glede na interese učencev, njihovo število …

Na vseh stopnjah je možen tudi nastop v tandemu z ilustratorjem (Ivan Mitrevski, Izar Lunaček).

Pri nastopih za mlajše bralce nam prav pride projektor (da si lahko vsi skupaj ogledamo ilustracije ...).

Program traja eno šolsko uro ali po dogovoru.