TINA BILBAN

 

BilbanT.

 

Rojena v Ljubljani, 1983

 

literarna kritičarka, urednica, pisateljica, prevajalka, raziskovalka

 

e-naslov: tinabilban@gmail.com

 

Od nekdaj me zanimajo vprašanja, kjer se srečujejo literatura, filozofija in znanost. Tako sem raziskovala, kako sodobna filozofija, fizika in literatura razumejo čas, na Inštitutu za kvantno optiko in informatiko na Dunaju pa sem se ukvarjala s tem, kaj sploh obstaja v kvantnem svetu. V zadnjem obdobju posebno pozornost namenjam mladinski književnosti - kot kritičarka, urednica, prevajalka in promotorka branja, predvsem pa kot avtorica. S knjigami poskušam razpreti in spodbuditi premislek o svetu, ki nas obdaja, pa naj gre za knjige, namenjene starejšim (mladim) bralcem (50 abstraktnih izumov, Čudni kvantni svet), malo mlajšim (Kaj sploh je to?) ali najmlajšim bralcem (slikanica Kaj misliš, kdo?).

 

 

Nagrade

 

50 abstraktnih izumov: nagrada za najbolje oblikovano knjigo 33. Slovenskega knjižnega sejma (2019) v kategoriji poljudne knjige.

 

Vse moje knjige za mlade bralce so prejele znak kakovosti zlata hruška.

 

 

Izbor literature

 

50 abstraktnih izumov, ilustracije Ivan Mitrevski, Miš, 2017 (izšla tudi v zbirki Zlata bralka, zlati bralec, 2023).

Kaj sploh je to?, ilustracije Ivan Mitrevski, Miš, 2019.

Kaj misliš, kdo?, ilustracije Ivan Mitrevski, Miš, 2021.

Čudni kvantni svet, ilustracije Izar Lunaček, Miš, 2021.


Prevodi:

Idan Ben-Barak & Julian Frost: Aaa! V tebi je okostnjak, Miš, 2020.

Reeve Lindberg: Babica moja pogosto pozabi, 2015.

 

 

Program za otroke in mladino

 

1. triletje:
Ob slikanici Kaj misliš, kdo? se sprašujemo, kdo je glavni, hiter, zelen, živ ... Kaj sploh pomeni biti bolan ali zelen? Zabavamo se ob prevedenih poučnih slikanicah, si postavljamo vprašanja.


2. triletje:

Tudi pri nekoliko starejših bralcih lahko led prebijemo s slikanico Kaj misliš, kdo?. Njihovi starostni skupini je sicer namenjena predvsem knjiga Kaj sploh je to?. Preberemo kakšen odlomek, se pogovarjamo o tem, kako sami razumejo različne v knjigi predstavljene pojme (otrok, ljubezen, smeti, begunec ...). Pogovarjamo se o nastajanju knjige, o vlogi pisatelja, ilustratorja, urednika, prevajalca ...


3. triletje in srednješolci:

Z zainteresirano skupino starejših mladih bralcev lahko izpeljemo bolj poglobljen pogovor o izbranih pojmih (npr. iz knjige 50 abstraktnih izumov ali pa onkraj tega okvirja), o vlogi filozofije/kritičnega mišljenja, o pomenu branja in knjig. Lahko pripravim kratko predstavitev, ki ji sledijo vprašanja, ali pa (še bolje!) učenci/dijaki pripravijo pogovor.

 

Na vseh stopnjah je možen tudi nastop v tandemu z ilustratorjem (Ivan Mitrevski, Izar Lunaček).

 

Pri nastopih za mlajše bralce nam prav pride projektor (da si lahko vsi skupaj ogledamo ilustracije ...).

 

Program traja eno šolsko uro ali po dogovoru.